Happy Chinese New Year 2566


image

Hari ini seluruh umat TiongHoa di seluruh penjuru dunia dengan gegap gembira merayakan Hari Raya Imlek yang jatuh pada hari ini bertepatan dengan tahun kambing.

Semalam di kampung saya semuanya sembahyang sekitar jam 12 lewat.Maklum pergantian tahun kan jam 12 lewat.Lagipula semalam sempat mati pula pln di kampung saya.Untungnya kira-kira 15 menit kemudian lampu kembali menyala..

image

image

Sembahyang di tambah main mercun cukup lengkap perayaan semalam.Sayangnya abang saya semalam belum pulang karena baru sore tadi ia dan paman saya tiba..

Seperti biasa di setiap Hari Raya pasti perut pada kembung.Tadi saya dan teman jalan di sekitar kampung.Walaupun hanya beberapa rumah,cukup membuat perut ini kekenyangan.
Maklum,setiap rumah minumannya pasti bersoda mulu.
Pulang kerumah langsung tepar,gabungan ngantuk dan kekenyangan,hahaha..
Beberapa hari belakangan ini pasti berat badan saya tambah naik lagi.Maklum,makan teruss…

Okey,karna mata saya dah ngantuk saya mau tidur dulu guyz..
Besok mungkin jalan lagi…

HAPPY CHINESE NEW YEAR 2566
GONG XI FA CHAI
Add fb saya:Erit Kantoni
Follow twitter saya:erit07

image

Tinggalkan Balasan

